ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ: Αποκρύβω κάποια στοιχεία.
Προ δεκαετίας ο δημοσιογράφος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος παρουσίασε στην εκπομπή «ΖΟΥΓΚΛΑ» ένα σπαρταριστό Βίντεο με έναν “απατεώνα” ιατρό, που που με μιά δήθεν “μαγική” βέργα και ένα δήθεν “μαγικό” ηλεκτρονικό μηχάνημα, έβρισκε ποιά φαγητά σε παχαίνουν και ποιά όχι γιά αδυνάτισμα. Η επίσκεψη ήταν 100 ευρώ!!!. Πελατεία? Ουρά!!!
Σκέφτηκα, αφού είναι γιατρός με πτυχίο και ειδικότητα, ή “έκαψε φλάντσα”, ή είναι μέγας απατεώνας. Ρωτάω ένα παλαίμαχο ιατρικό επικέπτη: «Ρέ Θύμιο, τί ρόλο παίζει αυτός»? Απάντηση: «Και εγώ μένω άναυδος γιατρέ. Τον ξέρω 20 χρόνια τον άνθρωπο. Είναι αξιοπρεπέστατος και καλός πνευμονολόγος. Θα το ψάξω και θα σού πώ».
Ηρθε. Νά τι του απάντησε ο “απατεώνας”: «Θύμιο σε σένα θα είμαι ειλικρινής. 20 χρόνια προσπάθησα να κάνω αξιοπρεπή ιατρική στην Πνευμονολογία. Θέλεις η υπερπαραγωγή ιατρών, θέλεις η αδιαφορία του κοινού στην προσέγγιση της κλασσικής ιατρικής, θέλεις η υφαρπαγή περιστατικών από άλλες ειδικότητες, θέλεις η οικονομική κρίση, Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΠΕΣΕ ΠΟΛΥ, δεν ήμουν βιώσιμος πιά, τα έξοδα ήταν περισσότερα των εσόδων και ήρθα σε αδιέξοδο. Αυτό που με εκνεύριζε περισσότερο είναι που έβλεπα επαγγέλματα απάτης που κινούνται στο περιθώριο της ιατρικής, να ΚΟΝΟΜΑΝΕ ΤΑ ΑΝΤΕΡΑ ΤΟΥΣ, όπως αστρολόγοι, μέντιουμ, καφετζούδες, ιριδολόγοι, ομοιοπαθητικοί, αρωματοθεραπεία, ρεφλεξολογία, ολιστική ιατρική, βοτανοθεραπεία, κλπ. ΚΑΙ ΛΕΩ: Ελληνικέ λαέ, ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ, γι αυτό θα σου παίξω το τραγούδι που θέλεις. Και έτσι με τη “βέργα”και το “ηλεκτρονικό μηχάνημα” έχω πενταπλάσιο εισόδημα από πρίν, και ακίνδυνα. Το συμπέρασμα που έβγαλα είναι ότι πρέπει να πουλάς το προϊόν που θέλει ο πελάτης”.
Γιά να είμαι ειλικρινής προβληματίστηκα! Λές να έχει δίκιο, λέω? Πράγματι, στην ελεύθερη οικονομία πουλιέται ΜΟΝΟ το προϊόν ή η υπηρεσία που θέλει ο λαός. Το προϊόν μπορεί να είναι κρυφό. Γιά παράδειγμα, τα περίπτερα στηρίζουν την πελατεία τους στήν πώληση 5 δημοφιλών εξαρτησιογόνων «ναρκωτικών». Αυτά είναι η (1) ΖΑΧΑΡΗ (μπισκόκα, σοκολάτες, παγωτά, χυμοί, κλπ), (2) το ΑΛΑΤΙ (τσίπς, γαριδάκια, κράκερς, κλπ), (3) Η ΝΙΚΟΤΙΝΗ (τσιγάρα, καπνός), (4) το ΑΛΚΟΟΛ (μπύρες, ούζο, κλπ) και τελευταία (5) το CBD (Καναβιδιόλη). Αν αφαιρέσουμε αυτές τις ουσίες από τα φέροντα προϊόντα, τα περίπτερα θα φαλήριζαν αυθημερόν.
Στο ελεύθερο εμπόριο προϊόντων και υπηρεσιών λοιπόν, πωλείται ΜΟΝΟ ότι γουστάρει ο λαός. Τίποτε άλλο! Ακόμα και η τέλεια εφεύρεση μπορεί να μείνει απούλητη άν δεν την «θέλει η αγορά».
Ας δούμε τώρα «τί θέλει ο λαός από την Ιατρική»! Λογικά, άν υπήρχε λογική, ο λαός θα έπρεπε να κάνει χρήση της ιατρικής ΜΟΝΟ στίς εξής περιπτώσεις:
- Ετήσιος προληπτικός έλεγχος
- Επί υπάρξεως νόσου διάγνωση και θεραπεία. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Η εμπειρία όμως των τελευταίων ετών δείχνει μιά γενικευμένη αδιαφορία στην προσέγγιση της Ιατρικής, με τις ανωτέρω κατευθυντήριες γραμμές, και πλέον γίνεται μόνο στίς εξής περιπτώσεις:
- Εντονη κλινική εικόνα: Πόνος, δύσπνοια, κλπ
- Φόβος του θανάτου (καρδιολόγοι, χειρουργοί)
- Life Style (δερματολόγοι,πλαστικοί χειρουργοί)
- Καρκινοφοβία (αξονικές, μαγνητικές, εξετάσεις αίματος, παθολόγοι)
- Σχόλια γειτόνισσας. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Αλλά, ΣΚΕΦΤΗΚΑ, και να είχε άδικο ο «απατεώνας» εξ ανάγκης, την απέδειξε τη θεωρία του!!! Πουλιέται ότι θέλει ο λαός! Ουρά τα κορόϊδα. Με 100 Euro!!! Και τότε θυμήθηκα ένα παλιό Ορθοπεδικό που μας έλεγε: «Ο Ελληνας είναι διαχειρίσιμος ΜΟΝΟ όταν πέσει κάτω. Οταν σηκωθεί σε έχει γραμμένο στα μπρίκια του».
Δυστυχώς γιά μένα, ο χαρακτήρας μου δεν μου επέτρεψε ποτέ να τον μιμηθώ. Είναι σίγουρο, ότι άν κουστουμαριζόμουνα, με κολλαριστή άσπρη μπλούζα, και πληρωμένες τηλεοπτικές κάμερες δίπλα μου και ανακοίνωνα ότι κατασκεύασα ένα «συμπλήρωμα διατροφής από Βότανα Πρέβεζας» (τσουκνίδες, λουλούδια, γαϊδουράγκαθα) γιά την αρθρίτιδα, θα είχα ουρά πελατεία. ΕΧΑΣΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!