ADVERTISEMENT

Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων


Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν τους εμπόρους και τις ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν το ρωσικό πετρέλαιο, αναφέρει σε δημοσίευμα του το πρακτορείο Bloomberg.

Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν τους εμπόρους και τις ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν το ρωσικό πετρέλαιο, αναφέρει σε δημοσίευμα του το πρακτορείο Bloomberg.

Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων ελληνικής ιδιοκτησίας που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε μόλις σε 8 τον Ιανουάριο, από 40 τον Μάιο και περίπου σε 20 κατά το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου εξαμήνου του περασμένου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Ο αριθμός των φορτίων ρωσικού αργού που μεταφέρονται με ελληνικά πλοία μειώθηκε κατακόρυφα από τότε που το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών άρχισε να αυστηροποιεί τις κυρώσεις και προκάλεσε ανησυχία στους δυτικούς ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, ζητώντας τους να εξηγήσουν τι έκαναν για να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμών 60 δολαρίων το βαρέλι που επέβαλε η G7 για το ρωσικό πετρέλαιο. Αξιωματούχοι από δύο εταιρείες με έδρα την Αθήνα δήλωσαν λίγο αργότερα ότι προχωρούν προσεκτικά, ενώ αξιολογούν την κατάσταση.

Οι ειδοποιήσεις εστάλησαν τον Νοέμβριο σε εταιρείες σε περίπου δώδεκα χώρες και ακολούθησαν κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες που εμπορεύονται ρωσικό πετρέλαιο και σε πλοιοκτήτες που συμβάλλουν στη διακίνησή του. Τα ελληνόκτητα πλοία έχουν εξαφανιστεί εντελώς από το εμπόριο του ρωσικού αργού που φορτώνεται στα τερματικά της χώρας στον Ειρηνικό και μεταφέρεται σε αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία.      

Η απώλεια του ελληνικού στόλου θα ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στα ρωσικά δεξαμενόπλοια και σε έναν σκιώδη στόλο πλοίων που έχει αυξηθεί από τότε που τα στρατεύματα της Μόσχας εισέβαλαν στην Ουκρανία πριν από σχεδόν δύο χρόνια.

Με την απώλεια της ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία λάμβανε σχεδόν το σύνολο των 1,6 εκατομμυρίων βαρελιών αργού που μεταφέρονταν ημερησίως από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Αρκτικής, η Μόσχα έχει αναγκαστεί να βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε αγοραστές στην Κίνα, την Ινδία και, σε μικρότερο βαθμό, την Τουρκία. Αυτό συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερα ταξίδια και πολύ περισσότερα πλοία.

Επίσης, η μεταφορά έχει γίνει πιο περίπλοκη λόγω των επιθέσεων κατά της ναυτιλίας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από τους μαχητές Χούθι στην Υεμένη. Όλο το ρωσικό αργό πετρέλαιο, που αποστέλλεται από δυτικά λιμάνια στην Ινδία και την Κίνα, περνάει από αυτήν την περιοχή και ένα δεξαμενόπλοιο έχει χτυπηθεί, παρά τις διαβεβαιώσεις των Χούθι ότι τα ρωσικά και κινεζικά πλοία θα ήταν ασφαλή.

Κανένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει ρωσικό αργό δεν έχει ακόμη εκτραπεί για να αποφύγει τη νότια Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που παρακολουθεί το Bloomberg. Αυτό ισχύει τόσο για τα πλοία που ανήκουν στην κρατικά ελεγχόμενη Sovcomflot PJSC όσο και για τα πλοία που αποτελούν τον σκιώδη στόλο, ο οποίος δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τη Μόσχα να αποφύγει τους δυτικούς περιορισμούς στις μεταφορές πετρελαίου.





Πηγή

www.real.gr

Next Post