Η κατάρρευση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Βρετανία, εφέτος τον Αύγουστο, κατά την διάρκεια των αργιών στις τράπεζες, που άφησε περισσότερους από 700.000 επιβάτες αποκλεισμένους έγινε χειρότερη επειδή ο κωδικός πρόσβασης ενός μηχανικού που εργαζόταν από το σπίτι δεν λειτουργούσε.
Το χάος ξέσπασε στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο Αύγουστο, όταν μια δυσλειτουργία στα σχέδια πτήσεων προκάλεσε την κατάρρευση του συστήματος υπολογιστών της Εθνικής Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS). Η έρευνα που ακολούθησε από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας σχετικά με το περιστατικό διαπίστωσε σήμερα ότι εκείνη την ημέρα, οι μηχανικοί υποστήριξης πληροφορικής είχαν τη δυνατότητα να εργάζονται από το σπίτι τους, σε μια από τις πιο πολυάσχολες ημέρες του έτους.
Ο μηχανικός που ανέλαβε να επιδιορθώσει το πρόβλημα δυσκολεύτηκε να συνδεθεί εξ αποστάσεως επειδή το σύστημα είχε καταρρεύσει, οπότε δεν δεχόταν τον κωδικό πρόσβασής του. Χρειάστηκε μιάμιση ώρα για να μπει στο γραφείο, όπου πραγματοποίησε “πλήρη επανεκκίνηση του συστήματος” – η οποία και πάλι όμως δεν έλυσε το πρόβλημα.
Ενώ χιλιάδες παραθεριστές είχαν κολλήσει στα αεροδρόμια ή στον αεροδιάδρομο, ζητήθηκε συμβουλή από έναν ανώτερο μηχανικό εκτός εγκαταστάσεων, ο οποίος επίσης δεν κατάλαβε γιατί το σύστημα είχε αποτύχει τόσο δραματικά.
Τελικά, τέσσερις ώρες μετά το αρχικό περιστατικό, κάποιος τηλεφώνησε στον Γερμανική εταιρεία κατασκευής του συστήματος, την Frequentis Comsoft, και το πρόβλημα εντοπίστηκε.
Μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα, η καθυστέρηση ήταν τόσο μεγάλη που πολλοί επιβάτες δεν πέταξαν παρά μόνο ημέρες αργότερα. Έτσι οι διακοπές των τραπεζοϋπαλλήλων κυρίως, είτε μειώθηκαν είτε διακόπηκαν είτε ακυρώθηκαν εντελώς.
Σήμερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ζήτησε να υπάρχουν ανά πάσα στιγμή ανώτεροι μηχανικοί στα γραφεία της NATS για να μην επαναληφθεί η καταστροφή. Ζήτησε επίσης να δοθούν περισσότερες εξουσίες στις ανεπαρκείς ρυθμιστικές αρχές των αεροπορικών εταιρειών για να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες θα αποζημιώνονται γρήγορα και σωστά – καθώς ορισμένοι ταξιδιώτες περίμεναν “πολλές εβδομάδες και σε ορισμένες περιπτώσεις μήνες” για να τους επιστραφούν τα έξοδά τους.
Ο πρόεδρος της έρευνας Jeff Halliwell δήλωσε ότι το περιστατικό της 28ης Αυγούστου αντιπροσώπευε “μια μεγάλη αποτυχία” εκ μέρους του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Πηγή
www.enikos.gr