Σε μια εκτενή τοποθέτηση προχώρησε τη Δευτέρα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγκαΐ, χαρακτηρίζοντας την πρόταση της χώρας του για τον τερματισμό του πολέμου με τις ΗΠΑ και το άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ ως «νόμιμη και γενναιόδωρη».
Παράλληλα, κατηγόρησε την Ουάσινγκτον ότι εμμένει σε παράλογες και μονομερείς απαιτήσεις. «Απαιτούμε τον τερματισμό του πολέμου, την άρση του (αμερικανικού ναυτικού) αποκλεισμού και της πειρατείας, καθώς και την αποδέσμευση των ιρανικών περιουσιακών στοιχείων που έχουν παγώσει άδικα σε τράπεζες λόγω των αμερικανικών πιέσεων», σημείωσε.
«Η ασφαλής διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ και η εμπέδωση της ασφάλειας στην περιοχή και τον Λίβανο ήταν άλλα αιτήματα του Ιράν, τα οποία θεωρούνται μια γενναιόδωρη και υπεύθυνη προσφορά για την περιφερειακή ασφάλεια», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της Τεχεράνης, τόνισε: «Όποτε αναγκαζόμαστε να πολεμήσουμε, θα πολεμάμε, και όποτε υπάρχει χώρος για διπλωματία, θα δράττουμε αυτή την ευκαιρία».
Πηγή
www.enikos.gr
