• Arkè Media Group
  • Radio Preveza 93
  • Arkè Advertising
  • Όροι και Προϋποθέσεις
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2025, 7:18
  • Αρχική
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Περιφερειακά
  • Υγεία
No Result
View All Result
PrevezaPost
No Result
View All Result
ADVERTISEMENT
Home Πολιτική

Εξεταστική για Τέμπη – Σπίρτζης: Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Από ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
6 Φεβρουαρίου 2024
στα Πολιτική
Share on FacebookShare on Twitter


Τις ευθύνες και τα εγκλήματα για το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 θα τα δει η Δικαιοσύνη, ωστόσο, υπήρξαν διαφοροποιήσεις στη λειτουργία τού σιδηροδρόμου μετά το 2019, είπε στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Τόνισε, δε, ότι οι Γενικοί Κανονισμοί υπάρχουν για τα τηρούνται.

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο». Κληθείς να πει «εάν υιοθετεί το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους» ο κ. Σπίρτζης απάντησε αρνητικά, επισημαίνοντας πάντως ότι ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί σε όλο το δίκτυό του με «συστήματα».

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, για τις ευθύνες και τα εγκλήματα αρμόδια είναι η Δικαιοσύνη. Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρώην υπουργό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, υπήρξαν οι εξής διαφοροποιήσεις: Πρώτον δεν είχε καταρρεύσει ο ΟΣΕ σε σχέση με το προσωπικό του. Κατέρρευσε από το 2019 [..] Θεωρώ ότι το προσωπικό που υπήρχε επί των ημερών μας, ήταν ήδη χαμηλά. Όταν (όμως) αυτό απομειώνεται ακόμα περισσότερο τότε προφανώς κατέρρευσε. Δεύτερον, οι ασφαλιστικές δικλείδες σταμάτησαν να υπάρχουν, όπως ήταν το υπερτοπικό σύστημα που υπήρχε στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) και το (κέντρο ελέγχου) στην οδό Καρόλου. Επίσης, συνέχισε ο κ. Σπίρτζης, πρέπει, σε κρίσιμες ειδικότητες να τοποθετούνται άνθρωποι που έχουνε εμπειρία και να είναι μόνιμο προσωπικό.

Αναφερόμενος στο δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο, είπε ότι υπήρξε αφορμή για να βγάλει το υπουργείο συμπεράσματα. «Η πολιτική ηγεσία τού υπουργείου πρέπει να βγάζει συμπεράσματα από καθετί που συμβαίνει, (αλλά) και να κάνει πράγματα». Εμείς, σημείωσε, θεσμοθετήσαμε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί υποχρεωτικά, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS, θεσμοθετήσαμε πεντέμισι ώρες και υποχρεωτική ανάπαυση των μηχανοδηγών. Στη συνέχεια, έγινε και η αναθεώρηση του κανονισμού κίνησης. Οι Γενικοί Κανονισμοί Κίνησης δεν είναι εκθέσεις ιδεών, δεν γίνονται για να γίνονται αλλά για να τηρούνται» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Για την προσπάθεια επί ημερών του να ενισχυθεί ο ΟΣΕ με προσωπικό, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι έγιναν μετατάξεις από άλλους φορείς, για θέσεις σταθμαρχών, κλειδούχων και άλλων ειδικοτήτων και ότι δεν προβλεπόταν σε αυτές όριο ηλικίας, και ότι μέσα σε αυτές ήταν και διπλωματούχοι μηχανικοί άνω των 50 ετών.

Ερωτηθείς για την πορεία της σύμβασης 717 είπε ότι εποπτεύουσα Αρχή ήταν η ΕΡΓΟΣΕ και αρνήθηκε ότι οι παρατάσεις που δόθηκαν ήταν απαραιτήτως σε βάρος του Δημοσίου. Εάν παρέμβαινα στο έργο, θα ήταν παράβαση καθήκοντος είπε ο κ. Σπίρτζης

Σε ερώτηση για το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης, όταν παρέδωσε το υπουργείο του, και στην επισήμανση του προέδρου της επιτροπής Δημήτρης Μαρκόπουλου ότι είχαν παραδοθεί μόλις 17 σταθμοί σε σύνολο 52, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η μέτρηση δεν γίνεται με το πλήθος των σταθμών αλλά με το ποσοστό του έργου που έχει πληρωθεί και που ανερχόταν στο 72%. Όσο για την τηλεδιοίκηση στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι ήταν μεγάλο έργο και θα έβλεπε μεγάλο μέρος του δικτύου, οπότε «σωστά θα πήγαινε ο πρωθυπουργός να την εγκαινιάσει».

Τέλος, για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτή ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι έγγραφό του προς το Ταμείο, με το οποίο ζήτησε να τον ενημερώσουν για το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν απαντήθηκε ποτέ». Θα ήταν πολύ χρήσιμο να καλέσετε το ΤΑΙΠΕΔ» στην επιτροπή σας είπε ο κ. Σπίρτζης.



Πηγή

www.enikos.gr

Previous Post

Συγκίνηση των Βρετανών για την διάγνωση με καρκίνο – Ηγέτες από όλο τον κόσμο στέλνουν ευχές ανάρρωσης

Next Post

Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων

Next Post

Οι Έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού μετά την αύξηση των αμερικανικών κυρώσεων

PrevezaPost

PrevezaPost

  • Arkè Media Group
  • Radio Preveza 93
  • Arkè Advertising
  • Όροι και Προϋποθέσεις
  • Επικοινωνία

© 2022 Prevezapost Inspired by Arkè Adv Partner of Arkè Media

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Κόσμος
  • Πολιτική
  • Τοπικά
  • Περιφερειακά
  • Υγεία

© 2022 Prevezapost Inspired by Arkè Adv Partner of Arkè Media

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε συσκευές, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για τους σκοπούς που περιγράφονται παρακάτω. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας για τους εν λόγω σκοπούς. Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κλικ για να αρνηθείτε να συναινέστε ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.