Στη δήλωση του Νίκου Φίλη, ο οποίος προέτρεψε μαθητές και εκπαιδευτικούς να κλείσουν τις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και να χαρούν το χιόνι, απάντησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Τη Δευτέρα είχαμε 37.000 διαδικτυακές τάξεις, που λειτούργησαν παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Έχουμε πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί σε διάστημα μίας ώρας, να μεταπηδήσει από τη διά ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως. Η τηλεκπαίδευση λειτούργησε κανονικά χωρίς τεχνικά προβλήματα. Αλλά αυτό που λέει ο κ. Φίλης για τους εκπαιδευτικούς είναι πολύ υποτιμητικό. Αυτό το επίτευγμα της τηλεκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους μαθητές και τους γονείς», ανέφερε η Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
«Το παιχνίδι είναι μέρος της ζωής, θέλουμε τα παιδιά να παίζουν, αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Έχουμε τρίτη μέρα κλειστά σχολεία, κάνεις μάθημα και από το μεσημέρι ύστερα μπορείς να παίζεις. Αλλά πόσο θλιβερή είναι η τοποθέτηση του Νίκου Φίλη, για πολλούς λόγους. Πρώτον, γιατί επιτέλους έχουμε έναν μηχανισμό που προβλέπει τη δυνατότητα να μην διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία, όχι με τον ίδιο τρόπο, κανείς δεν λέει ότι η τηλεκπαίδευση είναι το ίδιο. Ποτέ δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, όμως είναι πολύ σημαντικό να διατηρείται η συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεύτερον, όπως όλοι απαιτούμε από το κράτος, τα νοσοκομεία, η αστυνομία να λειτουργούν εν μέσω ακραίων καιρικών συνθηκών, με τον ίδιο τρόπο απαιτούμε και το σχολείο να έχει μια συνέχεια. Τρίτον, οι γονείς δουλεύουν. Όταν λέει ο κ. Φίλης κατεβείτε στον χιονιά, ποιος γονιός στο μυαλό του κ. Φίλη τα παρατάει όλα, δεν έχει δουλειά, δεν έχει τίποτα, καμία υποχρέωση και λέει παιδιά τέσσερις μέρες παίζουμε», ανέφερε η Νίκη Κεραμέως.
«Το παιχνίδι για εμάς είναι μέρος της καθημερινότητας. Για αυτό βάλαμε το ολοήμερο σχολείο και προβλέψαμε ότι η μελέτη πρέπει να ολοκληρώνεται εκεί, ώστε όταν φεύγουν τα παιδιά, να μπορούν να παίζουν και να έχουν τον χρόνο να κάνουν δημιουργικές δραστηριότητες. Ποιός είπε ότι δεν μπορούν να γίνονται και τα δύο. Υπάρχει χρόνος και για τα δύο. Το παιχνίδι βρίσκεται ακόμη και μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό που λέει ο κ. Φίλης, είναι η λογική της εξίσωσης όλων προς τα κάτω, η λογική της κοπάνας. Σας θυμίζω ότι ο κ. Φίλης στην πανδημία, ήταν αντίθετος στην τηλεκπαίδευση. Αν τον είχαμε ακούσει, αν ήταν υπουργός Παιδείας, ξέρετε τι θα γινόταν στην χώρα; Tα παιδιά θα ήταν στο σκοτάδι για περίπου 6-7 μήνες. Tότε, έλεγε όχι στην τηλεκπαίδευση, εμφατικά στη Βουλή. Αυτό είναι που πρεσβεύει ο κ. Φίλης. Και από αυτόν τον λαϊκισμό έχει υποφέρει η χώρα μας», τόνισε η κ. Κεραμέως.
«Ποιος ψεύδεται για την τηλεκπαίδευση;» απάντησε ο Νίκος Φίλης.
«Άκουσα το πρωί στο Σκάι την κα Κεραμέως, να λέει ένα ακόμα από τα πολλά ψέματα στα οποία έχει επιδείξει έφεση. Αυτή τη φορά δεν ήμουν μόνο (υποτίθεται) «κατά της τηλεκπαίδευσης» αλλά επίσης «αν υπηρετούσα υπουργός Παιδείας μέσα στην πανδημία τα παιδιά θα είχαν μείνει έξι και εφτά μήνες στο σκοτάδι». Υπολόγισε και το διάστημα! Φυσικά οι πάντες γνωρίζουν (το αγνοούν ίσως μόνο οι δημοσιογράφοι Οικονόμου και Παυλόπουλος, αφού δεν την αντέκρουσαν) ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ήταν υπέρ της τηλεκπαίδευσης, ως έκτακτο εργαλείο σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο. Με την επισήμανση πως ούτε κατά προσέγγιση δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη, με το δάσκαλο και τον καθηγητή ανάμεσα στους μαθητές.
Ποιος με συκοφαντεί λοιπόν με αυτό το απίθανο ψέμα; Η υπουργός που δεν κατόρθωσε να κάνει τηλεκπαίδευση της προκοπής: παρέδωσε τα προσωπικά δεδομένα άνω του ενός εκατομμυρίου μαθητών και καθηγητών σε εταιρίες έξω από τη χώρα, αποδεδειγμένα, δεχόμενη πολλαπλές γραπτές επιπλήξεις από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Δεν οργάνωσε πραγματική επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς, σε αυτό το έκτακτης φύσης εργαλείο που λειτουργεί τελείως διαφορετικά από το μάθημα μέσα στην τάξη. Δεν κατόρθωσε καν να επιδοτήσει την αγορά ταμπλέτας και υπολογιστή, παρά με ψίχουλα και όταν η τηλεκπαίδευση έπαψε! Με αποτέλεσμα να αναλάβουν το κόστος οι οικογένειες. Ποιος γονιός τα ξεχνά όλα αυτά;» τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης παιδείας του κόμματος.
«Η κα Κεραμέως μίλησε έτσι, επειδή προχτές επεσήμανα ότι δεν είναι απαραίτητο τα παιδιά για μια μέρα (!) να κάνουν τηλεκπαίδευση. Ας χαρούν το χιόνι, πρότεινα, όπως χαίρονται ένα μαθητικό περίπατο όταν έχει καλό καιρό. Πάει πίσω με μια εκδρομή το μάθημά τους; Εξάλλου, με μια εντολή το προηγούμενο βράδυ, είναι αδύνατο στον εκπαιδευτικό να ετοιμάσει τηλε-μάθημα. Το ξέρει πολύ καλά η εκπαιδευτική κοινότητα, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης. Το αγνοούν μόνο όσοι εκδίδουν τα νυχτερινά «εντέλλεσθε».
Αλλά τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Έχουμε επαναλάβει τα παραπάνω τόσες φορές, που κουράζουμε τον κόσμο. Ας κρίνει ο ψύχραιμος αναγνώστης ποιος και γιατί ψεύδεται.
Περιμέναμε αντίθετα από την κα Κεραμέως να αναφερθεί στα μεγάλα προβλήματα και τις εκκρεμότητες που ταλαιπωρούν την εκπαίδευση, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Για παράδειγμα, ακόμα δεν έχουν μονιμοποιηθεί χιλιάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι ολοκλήρωσαν τη διετή δοκιμαστική θητεία τους. Κι αυτό γιατί η κυβέρνηση επιμένει ότι προϋπόθεση είναι η ψευδώνυμη αξιολόγησή τους, η οποία μάλιστα δεν γίνεται με ευθύνη της κυβέρνησης! Κατά τα άλλα, είναι ο… ΣΥΡΙΖΑ υπέρ της «ήσσονος προσπάθειας»!» προσθέτει.
Η δήλωση του Νίκου Φίλη που προκάλεσε αντιδράσεις
Η δήλωση που είχε κάνει ο τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Φίλης, τη Δευτέρα, όταν είχε ανακοινωθεί ότι τα σχολεία στην Αττική θα παραμείνουν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας «Μπάρμπαρα» και το μάθημα θα γίνει με τηλεκπαίδευση, είχε δηλώσει:
«Το χιόνι είναι ευκαιρία για παιχνίδι και χαρά. Είναι μια πολύτιμη εμπειρία και γνώση.
Την τηλεκπαίδευση, ακόμα και εκείνο το 24ωρο που θα χιονίσει στην Αθήνα, την επιβάλλουν αυτοί που γεννήθηκαν και έζησαν ως γέροι και μάλλον επιθυμούν το ίδιο για τα παιδιά μας. Άλλο η καταφυγή στην τηλεκπαίδευση με συστηματικό τρόπο για λόγους ανωτέρας βίας και μεγάλο διάστημα, κι άλλο η πρόχειρη οργάνωσή της για μία δύο μέρες που διασπά και αποδιοργανώνει την εκπαιδευτική πράξη.
Εξάλλου, να υπάρχει και λίγη σοβαρότητα: οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατον να προετοιμάσουν σε ένα απόγευμα πραγματικό μάθημα τηλεκπαίδευσης, που είναι τόσο διαφορετικό από το μάθημα της τάξης. Κι όμως, τους το επιβάλλει Κυριακή απόγευμα η υπουργός! Αποκλειστικά και μόνο για λόγους εντυπώσεων!
Σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα προβλέπεται μία εβδομάδα διακοπών μέσα στον Φεβρουάριο, ώστε, τα παιδιά να χαρούν τον χιονιά. Εδώ, ειδικά στα νότια, τον βιώνουμε σπάνια.
Γι’ αυτό παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς σήμερα κλείνουν την οθόνη και χαίρονται το χιόνι! Με την απαραίτητη προσοχή. Και, φυσικά, να μην διανοηθεί το υπουργείο να επιβάλει καταγραφή απουσιών, όταν είναι γνωστό ότι πολλά σπίτια θα αντιμετωπίζουν δυσκολίες για σύνδεση με την τάξη».
Πηγή
www.enikos.gr