Η σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Οκτώβριο ώστε να θέσουμε όλα τα ζητήματα της τουριστικής προβολής για το φετινό καλοκαίρι.
Τώρα καλούμαστε σε μια συνεδρίαση διαχείρισης των ειδικών συνθηκών που επικρατούν, εν μέσω πανδημίας.
Τουρισμός και υγειονομική κρίση δε συμβαδίζουν. Συνιστούμε ψυχραιμία και όχι αισιοδοξία. Τα μηνύματα για το φετινό καλοκαίρι δεν είναι αισιόδοξα. Παραδοσιακές χώρες πελάτες μας Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία έχουν πληγεί από την πανδημία. Συνεπώς μας μένει ο Έλληνας τουρίστας και οι οδικές επισκέψεις από τα Βαλκάνια, πάντα με επιφύλαξη. Τα νούμερα δε βγαίνουν. Στο καλύτερο σενάριο συζητάμε για πληρότητες ξενοδοχείων 40-50% για 40 ημέρες. Αν υπολογίσουμε και το άνοιγμα των σχολείων από 1η Σεπτεμβρίου, καταλαβαίνετε…
Βέβαια, είμαστε λίγο τυχεροί γιατί παραδοσιακά η Πρέβεζα δεν στηρίζεται αποκλειστικά σε tour operators αλλά σε μεμονωμένες αφίξεις. Αυτό είναι και το δυνατό μας σημείο! Όμως πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια, θετικά και αρνητικά.
Δεν πρέπει να υπάρχει χαλάρωση ως προς τα υγειονομικά μέτρα και την ατομική ευθύνη. Το οφείλουμε στους συμπολίτες μας και στις οικογένειές μας.
Η τουριστική προβολή της περιοχής μας πρέπει να είναι στοχευμένη, έξυπνη και με το μικρότερο δυνατό κόστος, ώστε να μπούμε δυναμικά στην προβολή για το επόμενο καλοκαίρι, το 2021. Αυτή είναι και η στρατηγική των περισσότερων τουριστικών προορισμών, αφού όλοι βλέπουν ότι φέτος δύσκολα θα σωθεί το παιχνίδι.
Η τουριστική προβολή ενός προορισμού θα πρέπει να είναι συνεχής και σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει ικανοποιημένους κατοίκους και έναν τόπο φιλικό προς τον επισκέπτη. Οι προτάσεις μας περιλαμβάνουν πάγια αιτήματα της Ένωσης που επαναλαμβάνουμε σε κάθε συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής καθώς και άμεσες και χαμηλού κόστους λύσεις για την παρούσα συγκυρία.
Προτάσεις
- Άμεση ενεργοποίηση της τουριστικής καμπάνιας 2016: “Πρέβεζα κάθε μέρα, μια νέα εμπειρία…” banners – Facebook – Instagram
- Αναπροσαρμογή του σλόγκαν και hashtag σε Preveza Feel Free (παλαιότερο σλόγκαν στη Δανία)
- Δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων στο Internet – Social Media (Facebook, Instagram)
- Εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Πρέβεζας (master plan) 2018 – Έστω τμηματικά σε πρώτη φάση για το «Ήλιος-Θάλασσα»!
- Ηχητικά διαφημιστικά σποτ σε ραδιοφωνικούς σταθμούς Εγνατίας & Ιόνιας (μέσω Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πρέβεζας για ελαχιστοποίηση κόστους) – Εσωτερικός τουρισμός – Επίτευξη επαναληπτικότητας
- Μη πραγματοποίηση νέας μελέτης (όπως προαναγγέλθηκε) – Χρησιμοποίηση κονδυλίων για το 2021
- Εγγυήσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου ύδρευσης
- Στάθμευση (επιπλέον χώροι – ελεγχόμενη)
- Σύνδεση στο αποχετευτικό δίκτυο Καναλίου & Ασφαλτόστρωση παραλιακού δρόμου Καναλίου
- Παραλία Μονολιθίου: κάδοι απορριμμάτων με καθημερινή αποκομιδή τους – τουαλέτες – ντους – γενικός ευπρεπισμός περιοχής – προσβάσεις – χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης
Λυπούμαστε που σχετικά με τις τιμές δε φαίνεται να υπάρχει δυνατότητα για μείωση καθώς δεν υπάρχει μείωση ΦΠΑ στη διαμονή ούτε κατάργηση Τέλους Διανυκτέρευσης. Αντίθετα η επιβάρυνση των ξενοδόχων υπολογίζεται από την ΠΟΞ σε 10% τουλάχιστον για την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Για την Ένωση Ξενοδόχων Πρέβεζας,
Ο Πρόεδρος
Κων/νος Ανατολιωτάκης
photo credits : prevezabest.blogspot.com