ΕΟ ΚΚΕ: Με πυξίδα την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ οι αντιδραστικές αλλαγές στην παιδεία | ενότητες, πολιτική


Τη σύμπλευσή της με τους νόμους της κυβέρνησης της ΝΔ για την εκπαίδευση, αλλά και μ’ αυτούς του ΣΥΡΙΖΑ, ομολογεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντώντας στην ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τις αντιδραστικές αλλαγές στην παιδεία που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος», αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ.

«Η αρμόδια επίτροπος M. Gabriel στην απάντησή της υπερασπίζεται την “αυτονομία” των σχολείων που οδηγεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων με την ένταση των ταξικών φραγμών σε βάρος των παιδιών των εργατικών-λαϊκών οικογενειών, ενώ αποτελεί και την κερκόπορτα επιχειρηματικών συμφερόντων στα σχολεία. Ισχυρίζεται ότι η “αυτονομία” δίνει περισσότερες ευκαιρίες να προσαρμόζονται σε συγκεκριμένες ανάγκες και στο τοπικό πλαίσιο, τα οφέλη της εξαρτώνται από τη διαχειριστική ικανότητα των σχολείων», παραπέμποντας δηλαδή στη λειτουργία των σχολείων με επιχειρηματικά κριτήρια και όχι με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μόρφωσης των παιδιών», προσθέτει.

«Η Ευρ. Επιτροπή επικαλείται τον “Ευρωπαϊκό Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων” που προωθεί τη γραμμή των ελάχιστων δικαιωμάτων και “της διά βίου μάθησης και κατάρτισης” που δεν υπηρετούν το δικαίωμα στη μόρφωση αλλά την αντιστοίχιση προσόντων με βάση τις ανάγκες των εργοδοτών και των επιχειρηματικών ομίλων, οδηγώντας σε ένα αέναο κυνήγι δεξιοτήτων, υπονομεύοντας και καταργώντας την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Για τη διασφάλιση της υλοποίησης των παραπάνω αντιδραστικών κατευθύνσεων η Επιτροπή καυχιέται κιόλας για την παροχή “τεχνικής υποστήριξης στις ελληνικές αρχές μέσω του προγράμματος στήριξης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων” στο πλαίσιο του νόμου 4547/2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο όνομα του “να ενισχύσουν τα προσόντα των επαγγελματιών”. Πρόκειται για τον νόμο που βαφτίζει “αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου” την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να συμμορφώνονται στις επιταγές της κυβέρνησης και των “αναγκών της αγοράς” με την απειλή της απόλυσης, ενώ αποψιλώνει περαιτέρω τις ευθύνες του κράτους για τη λειτουργία των σχολείων. Παράλληλα, εν μέσω πανδημίας με την κατεύθυνση της ατομικής ευθύνης έχει μετατρέψει εδώ και μήνες τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης», τονίζει η ΕΟ του ΚΚΕ.

«Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να “αξιολογήσουν” αυτοί, με κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες τους και την πείρα τους, το σχολείο των κοινωνικών φραγμών, των πολλών ταχυτήτων, της υποβάθμισης, και της επιχειρηματικής δράσης που έχουν προωθήσει διαχρονικά ΕΕ και κυβερνήσεις. Να ανοίξει η συζήτηση για την κοινωνία απαλλαγμένη από την καπιταλιστική εκμετάλλευση και το σχολείο που μπορεί να εξασφαλίσει στέρεα γνώση και μορφωτική συγκρότηση και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών», καταλήγει η ΕΟ του ΚΚΕ.





Πηγή

www.real.gr

Next Post